Search Results for:

  • ,

    Mi Note 64GB kini dilancarkan di Malaysia

    Untuk pengikut tegar teknologi telefon pintar, pasti tahu tentang kewujudan Xiomi. Xiaomi adalah sebuah syarikat internet mudah alih yang berdedikasi untuk mewujudkan pengalaman kepada pengguna teknologi. Ditubuhkan pada 2010 , syarikat ini telah menjadi salah satu syarikat teknologi terkemuka di China. Selepas melancarkan Mi 4i pada Mei yang lepas, kini Xiomi terus aktif mengeluarkan produk […]

  • , ,

    Comel Tak Wanita Korea Ini Bercakap Dalam Bahasa Melayu

    Telah viral di facebook, ada seorang gadis korea yang sedang belajar bahasa melayu. Gadis tersebut bernama Luveve. Luveve mengatakan beliau sudah beberapa kali datang ke Malaysia, namun dia mula meminati Malaysia dan berminat untuk belajar bahasa melayu. Dia juga sukakan makanan di Malaysia. Jom kita lihat video wanita korea ini bercakap dalam bahasa melayu, sebaba […]

  • , , ,

    Jom Layan Mashup Cover #Rayakustik2015 Nyanyian Paranormal Talents & Friends

    ParanormalMy baru sahaja memuatnaik video lagu raya akustik yang bertajuk #Rayakustik2015 yang dinyanyikan oleh Paranormal Talents & Friends, Mashup lagu raya ini dibuat oleh Amir Jahari dan dinyanyikan oleh artis-artis yang bernaung dibawah syarikat ParanormalMy. Antara artis-artis yang menjayakan video #Rayakustik2015 ini ialah Elizabeth Tan, Lea Ismail, Amir Jahari, TSWG (Syifa, Eddie, Beeru), Cat Farish, […]

  • , , , ,

    Lagu Raya Pertama Yang Pernah Wujud Ini Sudah Berumur Lebih 50 Tahun

    Dua hari lagi sebelum kemunculan Hari Raya Aidilfitri. Macam biasalah semua radio dah mula memainkan pelbagai lagu Raya Aidilfitri, tak kisahlah lagu lama ke lagu baru janji lagu raya. Tidak ketinggalan juga untuk radio berbahasa Inggeris untuk turut memainkan lagu raya. Ini untuk mengambil mood atau menggambarkan suasana menjelang raya. Tambahan pula, Hari Raya Aidilfitri […]

  • , ,

    Agak-Agak Macam Mana Raya Pertama Korang? Sama Macam Ni Tak?

    Lagi beberapa hari ni lagi nak raya ni, masing-masing dalam otak tak sabar nak balik kampung, dan ada yang dah sampai kampung pun, untunglah cuti awal. Setiap kali raya mesti ada beberapa situasi atau suasana raya yang wajib ada kan? Ada yang sibuk tayang baju raya, rambut raya, jam raya, awek raya.. Tapi apakah situasi […]

  • , ,

    Stephen McMennamy Menghasilkan Satu Gambar Yang Menarik Tanpa Mengunakan Photoshop

    Stephen McMennamy menghasilkan gambar-gambar menarik hanya dengan mengabungkan dua gambar dan yang menariknya gambar-gambar yang digabungkan ini tidak mengunakan photoshop, beliau hanya perlu mengambil gambar dan mengabungkan dua gambar tersebut. Gambar yang pertama beliau gabungkan adalah gambar yang diambil hanya mengunakan iPhone dan beliau mula mengambil gambar dengan mengunakan camera dan kadang-kadang beliau mengunakan drone. […]

  • , ,

    EC Inspirasi Lancarkan Muzik Video Lagu Raya Inspirasi Syawal #InspirasiSyawal

    Kali ini kami nak kongsikan Muzik Video Raya yang dinyanyikan oleh semua pengacara EC Inspirasi, Muzik Video ini sudahpun dilancarkan di laman youtube pada hari isnin lepas yang menampilkan beberapa orang pengacara iaitu Ain Edruce, Aepul Drama Band, Elyssa Alia, Nadia Nash dan juga Mira Filzah. Dengar cerita yang cipta lagu dan lirik Inspirasi Syawal ini ialah Ain Edruce, […]

  • , ,

    10 Kucing yang lebih popular dari anda

    Dalam zaman sosial media yang semakin canggih ni, bukan sahaja manusia yang menjadi popular dan meraih pendapatan melalui sosial media, malahan haiwan peliharaan pon sama. Dengan habit manusia, yang gemar melihat dan menonton gambar dan video haiwan, makinlah banyak akaun sosial media yang diwujudkan untuk haiwan-haiwan seperti kucing, anjing dan sebagainya. Untuk anda yang aktif […]

  • , ,

    Tiada lagi adegan ‘romantis’ di kaca televisyen.

    Untuk anda yang memang kaki drama, pasti anda semua sudah biasa dengan adegan ‘romantis’ seperti berpelukan, berpegangan tangan, mahupon adegan di bilik tidur bukan? Kebelakangan ini, Malaysia memang dibanjiri dengan drama-drama yang sebegitu. Mungkin kerana, drama begitu yang senang diterima oleh rakyat Malaysia yang kononnya sukakan adegan romantis. Namun, ada juga yang tidak bersetuju dan […]