, ,

Lifehackers 003: 10 perkakas dapur impian


Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Selamat Hari Isnin. Jangan nak Monday blues sangat ok. Kerja kena semangat. Bagi korang yang suka memasak, pasti akan teringin nak memiliki semua barang-barang perkakasan dapur yang unik dan kreatif ni. Jom kita cekidout:

1. Bila makan cereal, memang kita tak suka cereal kita tu lembik sangat kan? Mangkuk ni memang best!

anti-sog-cereal-bowl

2. Mangkuk dan penyukat pelbagai saiz yang berwarna-warni

compact-food-prep-set

3. Pengisar herba segar

herb-mill1

4. Senang nak buat kerabu mangga atau kerabu betik dengan alat ni!
julienne-peeler

5. Bila dapat potong dengan cepat, air mata pun kurang yang mengalir deras.
onion-holder2

6. Sukakan kentang goreng yang fresh?
professional-multi-chopper

7. Penyukat spagetti. Selalu bila nak masak, selalu terlebih atau terkurang. Ada alat ni, dah boleh masak secukupnya.

spaghetti-measure

8. Bekas ais yang lebih fleksibel
water-bottle-ice-cube-tray

9. Dah tak risau tentang makanan masuk angin!
wide-bag-cap

10. Nak asingkan kuning dan putih telur menjadi lebih mudah
yolk-extractor

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

What do you think?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Written by DeeraNamzar

Hidup ini indah. Senyum. Instagram & Twitter : @areedrazman

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *