,

Love WTF Geeky

Jerawat Tinggalkan Parut? Kami ada 6 Cara Untuk Hilangkan Parut Jerawat!


Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Tak kisah lelaki atau perempuan, semua pernah ada jerawat yang kebanyakkan akan tumbuh di bahagian muka. Namun disebabkan kita geram bila melihat jerawat, mulalah kita cuba untuk pecahkan dengan jari atau kuku kita. 

Tapi apa yang terjadi selepas itu lagi menyedihkan, ini kerana bila kita tidak memecahkan jerawat dengan betul ia akan meninggalkan kesan atau parut disebabkan jerawat tersebut. Jadi kami ingin kongsikan bagaimana nak hilangkan parut jerawat pada korang.

Sebenarnya ada banyak cara yang korang leh guna untuk hilangkan parut jerawat ni.

1.Madu dan Bedak Sejuk

via GIPHY

Korang cari Madu dan bedak sejuk ni masalah korang akan selesai. Korang hanya perlu campur madu dan bedak sejuk pastu korang sapu kat tempat yang ada parut jerawat.

2.Ubi Kayu

via GIPHY

Ubi kayu ni selain sedap direbus dan dimakan dengan gula ia juga boleh hilangkan parut jerawat korang. Korang hanya perlu tumbuk ubi tu jadi lumat pastu korang sapulah kat parut jerawat korang tu,

3.Madu Lebah dan Kulit Kayu Manis

Sebelum korang tidur korang sapu bahagian muka yang berparut tu dengan campuran madu lebah dan kulit kayu manis ni. Lepas tu esok pagi korang cuci muka dengan air suam. Korang cuba amalkan benda ni tiga kali seminggu.

4.Daun Sirih

Selalu korang tengok dauh sirih atas dulang hantaran kan? Ha selain tu korang boleh gunakan untuk hilangkan parut jerawat kat muka korang. Korang cuma perlu tumbuk sepuluh helai daun sireh, sapu pada bahagian muka berparut dan cuci setelah ia telah kering.

5.Jus Lemon Segar

via GIPHY

Dapatkan jus lemon yang segar dan lumurkan jus lemon tersebut ke muka dua kali sehari dan minum jus lemon satu kali sehari.

6.HIRUSCAR POST ACNE

Hiruscar® Post Acne merupakan produk penjagaan parut selepas jerawat yang pertama diperkenalkan di Malaysia telah diuji secara klinikal untuk:
• Memperbaiki penampilan parut jerawat
• Memudarkan tompok gelap/ merah
• Mengekalkan kesihatan kulit yang cenderung kepada jerawat

Gel jernih antibakteria ini mengandungi MPS sebagai bahan aktifnya yang menggalakkan proses penyembuhan luka secara semula jadi oleh tubuh dan menstimulasi penjanaan semula sel-sel baru yang memperbaiki penampilan parut jerawat. Ia juga mengandungi bahan-bahan yang mencegah pembiakan bakteria dan mencegah jerawat dari muncul semula serta mengekalkan kesihatan kulit yang cenderung kepada jerawat.

Hiruscar® Post Acne 10g dijual pada harga RM41.10 dan boleh didapati di semua farmasi utama di seluruh negara.

Kami sekadar kongsi je cara-cara nak rawat parut jerawat ni, tapi terserah korang lah nak ikut ke tak. :p

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

What do you think?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Written by Shepherd

Penjaga Kambing yang suka bergosheep.
90% Sheep & 10% Shepherd

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *