Filem Thriller Jenayah Indonesia ‘Borderless Fog’ Kini Disiarkan di Netflix

Filem Indonesia, Borderless Fog, yang diarahkan oleh Edwin yang terkenal, kini sedia untuk ditonton di Netflix. Thriller jenayah yang mendebarkan ini, dihasilkan bersama Palari Films, berkisarkan detektif bandar besar Sanja, yang dimainkan oleh pelakon pemenang anugerah Putri Marino, ketika dia menyiasat siri pembunuhan kejam di sepanjang sempadan Indonesia-Malaysia. Pencariannya untuk kebenaran memaksa dia menghadapi kenangan silam yang menghantuinya.

Edwin, yang terkenal kerana memenangi Golden Leopard di Festival Filem Locarno 2021 dan dinamakan Pengarah Terbaik dan Skrip Adaptasi Terbaik di Festival Filem Indonesia 2022 untuk Vengeance is Mine, All Others Pay Cash, membuat debutnya dalam genre thriller penyiasatan jenayah dengan filem ini. Dia memilih Kalimantan sebagai lokasi penggambaran untuk menunjukkan perspektif unik seseorang dari Jakarta yang belajar tentang Indonesia melalui kawasan sempadan.

Barisan pelakon ini termasuklah Yoga Pratama, Lukman Sardi, Yudi Ahmad Tajudin, Yusuf Mahardika, Iedil Dzuhrie Alaudin, Kiki Narendra, Siti Fauziah, dan Sita Nursanti.

Bolehkah Sanja membongkar misteri di sebalik pembunuhan ini? Ketahui dalam Borderless Fog, kini ditayangkan secara eksklusif di Netflix.

Sumber: Netflix

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post