Penuduh IU Tidak Hadir di Mahkamah untuk Kes Hak Cipta

 Iu 1080P, 2K, 4K, 5K HD wallpapers free download | Wallpaper Flare

Individu yang menuduh penyanyi dan pelakon, IU melanggar hak cipta tidak hadir untuk perbicaraan di mahkamah. Perbicaraan pertama tuntutan ganti rugi IU terhadap penuduh, yang dirujuk sebagai A, diadakan pada 24hb oleh Bahagian Sivil 29 Mahkamah Daerah Pusat Seoul. Walaupun pasukan undang-undang IU hadir, A tidak hadir dan telah tidak memberi respons sejak tuntutan dimulakan.

Peguam IU meminta mahkamah untuk memperjelas identiti A, yang dipercayai tinggal di Amerika Syarikat, dan menetapkan tarikh perbicaraan baru. Mahkamah bersetuju untuk meneruskan langkah undang-undang di A.S. dan mengarahkan pasukan IU untuk memohon tarikh perbicaraan baru sebaik sahaja prosedur itu berjalan.

Pada September 2023, pihak IU memfailkan tuntutan ganti rugi terhadap A sebanyak kira-kira 30 juta KRW, walaupun tanpa butiran penuh identiti A. IU dituduh oleh A pada Mei 2023 kerana melanggar hak cipta enam lagu, tetapi IU hanya terlibat dalam menggubah lagu "Celebrity" dan menghasilkan "BBIBBI." Polis menolak tuduhan A pada Ogos 2023, menyebabkan agensi IU, EDAM Entertainment, memfailkan tuntutan ganti rugi.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post