Michael Ang Hadapi Saman RM500,000 Kerana Pelanggaran Kontrak

 Terkilan iman sebagai muslim dipersoalkan - Michael Ang - Kosmo Digital

Pengarah dan penerbit terkenal Michael Ang kini berhadapan dengan pertikaian undang-undang, di mana beliau dikehendaki membayar RM500,000 kepada Armani Entertainment Sdn Bhd. Saman ini diambil selepas dakwaan bahawa Ang gagal memenuhi syarat-syarat dalam perjanjian yang ditandatangani tiga tahun lalu.

Menurut Datuk KK Chua, Ketua Pegawai Eksekutif Armani Entertainment, pertikaian ini berkisar pada dua kontrak di mana Ang sepatutnya melibatkan artis syarikat dalam dua program realiti televisyen popular yang diterbitkan oleh syarikatnya. Perjanjian yang ditandatangani pada 1 Oktober 2021 itu menetapkan beberapa tanggungjawab, termasuk memasukkan runut bunyi, melakonkan watak pelakon sokongan, dan bertindak sebagai juri di enam lokasi.

Armani Entertainment telah membuat pembayaran yang signifikan, termasuk RM250,000 dalam bentuk tunai dan RM250,000 lagi untuk pengubahsuaian rumah Ang di Desa Park, Kuala Lumpur melalui program Fix It Til You Make It. Namun, Ang dilaporkan hanya memenuhi sebahagian daripada tanggungjawab kontraknya, yang menyebabkan tindakan undang-undang ini diambil.

KK Chua mendedahkan bahawa selepas kontrak awal tidak dipenuhi, Ang menandatangani perjanjian kedua pada 2 September 2022, tetapi masih gagal memenuhi syarat-syarat yang ditetapkan. Syarikat tersebut, setelah memberikan peluang kedua, kini meneruskan tindakan undang-undang. Chua berharap pengalaman ini akan menjadi peringatan kepada orang lain.

Dalam sidang media di Kota Damansara, peguam Chua, Lim Zi Hwei, mengumumkan bahawa sebutan kes pertama akan diadakan pada 5 Ogos di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post